kerkgebouw

Wanneer we elke zondag samenkomen rond het Woord van God en Zijn blijde boodschap van genade horen, maakt het in wezen niet uit waar we samenkomen. Toch zijn we als gemeente blij dat we onze diensten in een kerkgebouw kunnen houden met een rijke historie. Zo ervaren we gemeenschap met de kerk van voorbije eeuwen.

Op deze website vindt u meer informatie over de geschiedenis van het kerkgebouw. Daarbij hebben we ons beperkt tot enkele hoofdmomenten.

Speciale aandacht vragen de gebrandschilderde ramen in onze kerk. Elke dag als de zon schijnt en elke avond, wanneer in de kerk de lampen branden, wordt de kern van het Evangelie door deze ramen getoond.

In 2005 is orgelbouwer Adema begonnen aan de bouw van een nieuw orgel voor onze gemeente. Aan het orgel hebben we een afzonderlijke pagina gewijd. Op deze pagina treft u ook een link aan naar de website die helemaal aan het nieuwe orgel gewijd is.

De kerk èn zalen van het verenigingsgebouw Philalethes worden voor meerdere doeleinden gebruikt. De kerk en de zalen zijn ook te huur voor activiteiten buiten onze gemeente.

> Reglement kerkelijke gebouwen Scherpenzeel