Predikanten

De pastorale zorg over de gemeente wordt behartigd door de predikanten en de ouderlingen.

Bij ziekte, tegenslag of bij overlijden staan de predikanten en ouderlingen gemeenteleden terzijde. Daarnaast worden alle gemeenteleden via een periodiek huisbezoek bezocht.

De gemeente is verdeeld in twee wijken: Noord en Zuid.

De predikant voor wijk Noord is:

Vacant

Wijkindeling Noord

• Wijk 01 – Burg. H. v. Konijnenburglaan, Frans Halslaan, Paulus Potterlaan, Rembrandtlaan, Rubenslaan, Ruysdaellaan, Van Goghlaan, Vermeerlaan, Industrielaan, Pluimenweg, Dassenburcht, Eekhoornnest, Egelpad, Marternest, Reebaan, Vossenburcht

• Wijk 02 – Gaslaan, Glashorst, Prinsenlaan, Prinses Beatrixlaan, Prinses Irenelaan, Prinses Margrietlaan, Prinses Marijkelaan, Wilgenhof en Willaerlaan

• Wijk 03 – Acacialaan, Berkenlaan, Beukenlaan, Eikenlaan, Lijsterbeslaan, Lindenlaan, Plataanlaan, Marktstraat, Barneveldsestraat en Druivenkamp.

• Wijk 04 – Biezenkamp, De Voorposten (2-22 even), Kostverloren, Leidjeskamp, Roeterskamp, Ruitenbeekskamp, ’t Boschstuk, ’t Slag, Renes, De Bongerd Valkenhorst, Burg. De Kortesingel, Leeuweriklaan, Merellaan, Nachtegaallaan en Spechtlaan

• Wijk 05 – Moorsterweg, Voskuilerweg, Voskuilerdijk, Veenschoterweg, Oud Willaer, Langesteeg, Dashorsterweg, De Haar, De Kleine Haar, Huigenbosch, Kolfschoten, Kolfschoterdijk, Scherpenzeelseweg, Klein Gooswilligenweg, Gooswilligen, Breeschoten, buitengebied ten noorden van Scherpenzeel w.o. Leusden, De Glind, Barneveld.

De predikant voor wijk Zuid is:

Ds. M.C. Stehouwer
Kerkplein 197
3925 KV, Scherpenzeel
tel. 033 - 2000633
MStehouwer@hervormdscherpenzeel.nl

Wijkindeling Zuid

• Wijk 11 – Brinkkanterweg, Broekerweg, Burgemeester Roelllaan, Het Pella, Het Witte Hek, Holevoetlaan, Holevoetplein, Hovenierslaan, Lambalgseweg, Nieuwstraat, Oudenhorsterlaan, Stationsweg, Westeinde, Grebbelaan, Vierzinnen, buitengebied ten westen van Vlieterweg & ten zuiden van Stationsweg w.o. Maarn, Woudenberg (incl. bebouwde kom).

• Wijk 12 – Beeklaan, Broekerlaan, Bruinhorsterlaan, Burg Royaardslaan, Koepellaan, Molenweg, Schutlaan, Slingerslaan, Valleilaan, Vijverlaan en Vlieterweg

• Wijk 13 – Akkerwindelaan, Boslaan, Ereprijslaan, Fluitekruidlaan, Gelderse Roos, Hoefbladlaan, Hondsdraflaan, Kamillelaan, Oosthof, Ringbaan, Valeriaanlaan, Walstrolaan en Weegbreelaan.

• Wijk 14 – Ben Goerionplein, Berkhorst, Burg. Heijsingel, Cruyshof, De Eng, De Omloop, De Voorposten oneven, 24-96 even, Dorperhoek, Haverkamp, Heuvelskamp, Kloosteregge, Oude Barneveldseweg, St. Barberakamp, St. Annakamp, Doornboomspark, Oosteinde oneven, Geerhoek, Krommestuk, Rijnschoten en Willigen

• Wijk 15 – Ruwinkelseweg, Utrechtseweg, Hopeseweg, Heintjeskamperweg, Groot Wolfswinkel, Oosteinde even, Dorpsstraat, Kerkplein, Plein 1940, buitengebied ten oosten van Vlieterweg & ten zuiden van Heintjeskamperweg w.o. Amerongen, Lunteren, Overberg, Renswoude.

• Wijk 16 – Bewoners van het Huis in de Wei. Hieronder vallen ook de pastorale eenheden (gezinnen) in de gemeente waarvan tenminste één gezinslid 75 jaar of ouder is. Ook de jongere gezinsleden (waaronder nog thuiswonende kinderen) vallen onder deze wijk.

• Wijk 17 – Bewoners van de aanleunwoningen en de seniorenwoningen aan de Parklaan. Hieronder vallen ook de pastorale eenheden (gezinnen) in de gemeente waarvan tenminste één gezinslid 75 jaar of ouder is. Ook de jongere gezinsleden (waaronder nog thuiswonende kinderen) vallen onder deze wijk.