Als ik geloof, mag ik niks...

Gij zult niet stelen, Gij zult niet echtbreken, Gij zult niet dit, en gij zult niet dat…, is dat het eerste wat bij u/jou naar bovenkomt als je nadenkt over geloven in God?

Dat kan maar zo zijn. Dat kan ook de reden zijn dat je gelooft en naar de kerk gaat omdat je het als je “plicht”voelt. En omdat je anders misschien wel gemist wordt door God of de mensen in de kerk? Staat Hij of staan zij dan met een bestraffende, wijzende vinger?

Weet je wat Jezus de belangrijkste wet vindt? LIEFHEBBEN. God liefhebben maar ook de mensen om ons heen. En het mooiste van alles is dat God begon met liefhebben.

Hij heeft u, jou en mij zo lief dat alles wat wij voor Hem doen daarbij in het niet valt. Als we die liefde gaan ontdekken, wordt de wet zo anders. Is de wet dan niet meer belangrijk? O jawel, zeker wel, maar dan is het geen zware opgave meer. Dan begrijp je Gods plan een klein beetje en dan wil je niks liever dan Hem gehoorzamen. Dan zien we niet meer die bestraffende vinger van God maar juist die open armen. Mijn kind, kom maar hier, Ik heb je lief. Denk maar aan de gelijkenis van de verloren zoon, wat gebeurde er toen hij thuis kwam? Kreeg hij een hele preek van Zijn Vader of een straf? Nee, alleen 2 liefdevolle armen om hem heen.

Hierover doorpraten? Dat kan! U kunt dan contact opnemen met de vertrouwenspersonen, dit kan via uw wijkpredikant of wijkouderling. Ook kunt u rechtstreeks contact opnemen met de contactpersoon van de vertrouwenspersonen, dit is Willie van de Kleut, tel. 033-277 4084. U kunt ook e-mailen naar: vertrouwenspersonen@hervormdscherpenzeel.nl.