Kerkbalans 2024

12 januari 2024

Actie Kerkbalans bestond in 2023 vijftig jaar, een gouden jubileum. Iets om bij stil te staan en om verder te gaan. Als we terugblikken naar het afgelopen jaar dan zijn we geneigd de negatieve gebeurtenissen te benoemen. Niks mis mee, maar we moeten niet nalaten onze zegeningen te tellen. In deze rubriek kondigen wij de Actie Kerkbalans 2024 aan en dan gaat het uiteraard over geld. Niet altijd een leuk gespreksonderwerp binnen de kerk, maar ook de kerk heeft financiën nodig om haar werk te kunnen blijven doen. De opbrengst Actie Kerkbalans 2023 in de Hervormde Gemeente Scherpenzeel overtrof alle voorgaande jaren, over zegeningen gesproken.

De Actie Kerkbalans 2024 zal, zo God het wil, plaatsvinden van zaterdag 13 januari tot zaterdag 27 januari 2024. Het thema is: 'Geef vandaag voor de kerk van morgen'.

Een drietal aandachtspunten.

1. Indien wij toestemming hebben om uw/jouw e-mailadres te gebruiken dan zal verdere informatie over de toezegging 'kerkelijke bijdrage 2024' via de e-mail worden gedeeld. Ons verzoek is om de aanwijzingen in de desbetreffende e-mail op te volgen. De mogelijkheden van de kerk-app zullen eveneens worden benut.
  2. In tegenstelling tot voorgaande jaren zal de flyer aan de onder punt 1 bedoelde leden, eveneens digitaal worden verstrekt. Wel zal een aantal exemplaren bij de ingang onder de toren en in Philalethes worden gelegd. Deze kunnen, indien gewenst, worden meegenomen.
  3. Indien wij geen e-mailadres van u/jou hebben of niet mogen gebruiken voor dit doel, dan wordt een envelop met de benodigde informatie, inclusief de flyer, om de 'Toezegging kerkelijke bijdrage 2024' te regelen, aan u / jou overhandigd. Het formulier wordt later weer opgehaald.

De 'niet sluitende' begroting 2024 is opgenomen in de flyer kerkbalans 2024. Laat een ieder met blijdschap toezeggen in de wetenschap dat God blijmoedige gevers liefheeft. En in dat vertrouwen geven we de uitkomst van de te houden Actie Kerkbalans 2024 in de handen van onze Vader in de hemel. Handen waarin geen tekorten zijn.

Namens u allen, bij voorbaat bedankt!

Vrijwilligers kerkbalans
De kerkbalansmedewerk(st)ers zijn via de e-mail uitgenodigd. Op maandag 15 januari worden zij om 19.00 uur in Philalethes verwacht om de tassen met enveloppen in ontvangst te nemen.

Dit is een nieuwsbericht van het college van kerkrentmeesters

G. van de Geer
penningmeestercvk@hervormdscherpenzeel.nl