Nieuw logo

17 februari 2022

Ons kerkzegel is al vele jaren in gebruik. Het is ondertussen wel wat verouderd, mist wat kleur en is niet bruikbaar in sommige moderne toepassingen. Daarom hebben we gekozen voor een nieuw logo dat hier gepresenteerd wordt. Het is ontworpen door Stijl.NU

nieuwe logo Hervormd Scherpenzeel

'Een vaste burcht is onze God', de kerntekst die onderdeel was van het kerkzegel is ook het uitgangspunt geweest voor het nieuwe logo. In Psalm 91 wordt dit beeld van een burcht gebruikt als illustratie van Gods trouw. Het gebouw van de Hervormde Kerk van Scherpenzeel is ook zo'n symbool van de trouw van God door de eeuwen heen. Al eeuwen de plaats waar generaties God mogen ontmoeten. De centrale plek in Scherpenzeel, de torens die naar boven wijzen en het grondplan als een kruis zijn prachtige symbolen van waar het om draait in de kerk.

In het vernieuwde logo is de vorm van het kerkgebouw opgebouwd uit vlakken van verschillende kleuren. De veelkleurigheid symboliseert de verscheidenheid aan mensen die samen de gemeente vormt. Verschillende kleuren, verschillende maten, soms dicht bij elkaar, soms een wat groter contrast. Maar in alle verscheidenheid vormt zij een eenheid die samen in één richting beweegt.

Dit logo en de kleurenstijl zal de komende tijd verwerkt worden in onze documenten, op de website en in de kerkapp.

Albert Gotink