Vreemd...

Om over na te denken

24 januari 2008

Vreemd, dat 100 Euro zo veel lijkt, als je naar de kerk gaat, maar zo weinig, als je ermee gaat shoppen.

Vreemd, hoe lang het duurt, God een uur te dienen, maar hoe snel 90 minuten voetbal omgaan.

Vreemd, hoe lang een paar uren in de kerk zijn duurt en hoe kort ze zijn, als je een film kijkt.

Vreemd, dat we niet weten wat we bidden moeten, maar dat we onze vriend altijd wel wat te vertellen hebben.

Vreemd, dat het zo spannend is als de voetbalwedstrijd in de verlenging gaat, en hoe we zuchtend op ons horloge kijken als de kerkdienst langer duurt dan anders.

Vreemd, hoe moeilijk het is om een hoofdstuk uit de Bijbel te lezen, maar hoemakkelijk het is om 100 bladzijden van een bestseller te verslinden.

Vreemd, hoe mensen bij een concert dolgraag de voorste plaats willen en zich in de kerk om een achterste plaats verdringen.

Vreemd, dat we 2 tot 3 weken nodig hebben om een kerkelijke aangelegenheid in ons plan te brengen, maar een andere aangelegenheid op het laatste moment beslist kan worden.

Vreemd, hoe moeilijk het is voor de mensen om het Goede Nieuws te vertellen, maar hoe makkelijk is om de laatste roddels verder te vertellen.

Vreemd dat we de krant geloven, maar twijfelen aan wat de Bijbel zegt.

Vreemd dat zich grappen over internet verspreiden, maar als iemand begint nieuws dat God verheerlijkt te verzenden, denken mensen wel twee keer na of ze het wel door zullen sturen.

Vreemd, of niet?
Lach je?
Denk je na?

Verspreidt het goede nieuws en geef God de eer, want Hij is goed!

Zie ook