Liturgie van de dienst op zondag 21 februari 2021 om 09:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

Lezing: Mattheüs 26:1-16

tweede lijdenszondag

De komende tijd zullen we in de ochtenddiensten uit het Evangelie naar de beschrijving van Mattheüs lezen. Daarin volgen we Christus in Zijn lijden. We lezen komende zondag Mattheüs 26:1-16. We zijn dan al in de laatste twee dagen van het leven van Jezus gekomen. En daarin is zoveel gebeurd, dat Mattheus er nog 141 verzen aan moet wijden. We zien dat in elk Evangelie terug. Het lijden van Christus krijgt de meeste aandacht. Dat is natuurlijk niet zomaar. En daarom is het ook goed dat we in het kerkelijk jaar er ruim de tijd voor nemen om rustig het lijden en sterven van onze Heiland na te gaan. En je dan ook steeds weer de vraag te stellen: Waarom was dit nu nodig? Dat maakt je bescheiden en ootmoedig omdat wij er immers de oorzaak van zijn. En tegelijk mag het ons diep dankbaar maken omdat Christus dit voor ons deed.

• Aanvangslied Ps.146:3
  • Votum en groet