Liturgie van de dienst op zondag 8 december 2019 om 08:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

Lezing: Daniel 7: 9-14; Johannes 1:19-34

in Sionkerk, Tweede Adventszondag

De komende diensten staan in het teken van Advent. In deze periode preken we uit het Johannesevangelie.

In de ochtenddienst van 8 december vervolgen we de lezing uit Johannes. We lezen deze morgen Johannes 1:24-34. Johannes de Doper wijst op Christus als het Lam van God. Daarbij spreekt Johannes de wonderlijke woorden: Hij is het Die na mij komt, Die vóór mij geworden is. En in deze woorden zit de hele Oudtestamentische voorgeschiedenis verborgen. Ook Johannes wist: Christus was er al voordat hij er was, maar nu is Hij verschenen als mens. En juist die combinatie, God en mens, maakt dat Christus het door God aangewezen Lam kon zijn. Het wonder van de menswording.

• Lofzang van Maria:3
  • Votum en groet