Liturgie van de dienst op zondag 24 november 2019 om 08:30 uur

Voorganger: ds. G. van Goch

Lezing: Joh. 11, 1 - 46

in Sionkerk, afsluiting kerkelijk jaar

Deze zondag is de laatste van het kerkelijk jaar. In deze dienst gedenken we de overleden gemeenteleden van het afgelopen jaar waar we kerkelijk bij betrokken zijn geweest. Het is een goede gewoonte om hen te herinneren. We leven met de nabestaanden mee die juist op een zondag als deze opnieuw bepaald worden bij het gemis en verdriet van een geliefde.
In deze dienst staan we stil bij het geschiedenis uit Johannes 11. Het gaat over het sterven van Lazarus en zijn opwekking uit de dood. Dit wonder verricht door Jezus heeft alles te maken wat Hij daarvoor gezegd heeft tot Martha: Ik ben de Opstanding en het Leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven, en ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid (verzen 25 en 26).

• Psalm 90, 1
  • Psalm 91, 1 en 5