Liturgie van de dienst op zondag 10 november 2019 om 08:30 uur

Lezing: Genesis 21:1-13 en Gal. 4:21-31

in Sionkerk, voorbereiding Heilig Avondmaal, kinderbijbeluur

Lachen!
Als ik het zo opschrijf klinkt het een beetje al te populair, maar het staat er toch echt in Genesis 21: God heeft mij doen lachen! Deze woorden zijn uitgesproken door Sara bij de geboorte van haar zoon Izak. Die naam betekent ‘hij lacht’. Dat was de naam die ze aan hun kind moesten geven (zie Gen 17:19). Het lachen was begonnen bij Sara, omdat ze zich niet kon voorstellen dat zij op hoge leeftijd nog een kindje zou krijgen. Maar voor God is niets te wonderlijk en nu uiteindelijk na lang wachten, heeft ze het wonder in handen. Izak, hij lacht. Dat zal die baby natuurlijk nog niet gedaan hebben, maar zijn ouders des te meer. In deze dienst bereiden we ons voor op de viering van het Avondmaal des Heeren op zondag 17 november (Deo Volente).

• Aanvangslied Ps. 84:1
  • Votum en groet