Liturgie van de dienst op Dankdag 13 november 2019 om 19:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

Lezing: Rom. 14 en 1 Tim. 4:1-5

in Achthoek, na de dienst: voedselpakketten kopen voor Satu Mare & Borla

Zoals bekend kunnen op 6 november (dankdag voor gewas en arbeid) de diensten nog niet plaatsvinden in ons eigen kerkgebouw. Na overleg tussen het moderamen en De Achthoek is besloten om de middagdienst (voor de kinderen) te laten plaatsvinden in De Achthoek op woensdag 6 november om 15.00 uur.

De avonddienst is op woensdag 13 november. Danken voor gewas en arbeid is best een aangelegen punt momenteel. Er zijn immers forse zorgen in de landbouw. Allerlei milieumaatregelen dreigen de boeren fataal te worden. En tegelijk realiseer je je dat we de aarde in bruikleen hebben gekregen van onze goede God. En dat geeft een verantwoordelijkheid. Maar dat geldt niet alleen voor de boeren en de bedrijven, dat geldt in de eerste plaats ook voor ons zelf. Hoe is ons consumeren geworden? Zijn wij nog bereid onze levensstijl aan te passen? Hoe dankbaar zijn we eigenlijk nog met wat we uit Gods vaderlijke hand ontvangen? Reden genoeg om hier een moment bij stil te staan.

• Aanvangslied Ps. 24:1
  • Votum en groet